De laatste weken is er veel drukte ontstaan rond de personeelscapaciteit op de luchthaven.

Zo ook in een artikel uit de krant ( La dernière heure ) van afgelopen weekend waar onze vakbond weer al eens wordt afgeschilderd als een organisatie die de belangen van haar leden zou verloochenen. Niets is minder waar... Hoe zit de vork aan de steel?

Leest u zelf maar wat er in het protocol staat :

Conclusies van de onderhandelingen

Ingevolge de stakingsaanzegging m.b.t. Brunat, de onderhandelingen terzake van 16 april en de navolgende contacten van 21 april, worden in het raam van de strijd tegen radicalisme, terrorisme en illegale immigratie, volgende maatregelen genomen:

  1. Afdeling van 15 afgestudeerde aspirant-inspecteurs op 1 juni 2015;
  2. Mobiliteit "IN" van minstens 41NP op 1 juli 2015;
  3. Vacantverklaring in de mobiliteitscyclus 02/2015 van 20 plaatsen INP voor Brunat.

Een previsioneel personeelsbeheer moet er over waken dat de capaciteitsdrempel van 420 FTE's wordt aangehouden.

Bij de volgende begrotingscontrole zal de minister bijkomende kredieten vragen voor een aanvulling tot 435 FTE's.

De nodige werkings-en investeringsmiddelen (scanners,...) zullen worden besproken in het raam van de verdeling van 2x2.000 KEUR voor 2015 en 2016.

De Task Force Brunat zal dit regelmatig monitoren


Wie liegt er nu?


Carlo Medo
Permanent afgevaardigde